top of page

WINKELDIEFSTALPREVENTIE

Winkeldiefstal is niet alleen een probleem van de ondernemer.

In de training wordt het duidelijk wat de medewerker kan betekenen in deze.

Waarschijnlijk is iedere medewerker er van overtuigd dat iemand die probeert te stelen een

crimineel is.

Indien uw medewerker deze ”klant” niet direct ziet als een crimineel maar als een klant met

afwijkend winkelgedrag zal de stap, om de "klant" aan te spreken niet meer zo groot zijn.

Het is wel een klant die in ieder geval de gelegenheid heeft gehad een poging te wagen.

De gelegenheid zoveel mogelijk beperken is dan ook wat wij willen bereiken

“Het voorkomen van winkeldiefstal is dan ook het doel waar wij naar toe werken”.

Dit doen wij stapsgewijs door de klant te ontmoedigen.

Oogcontact, groeten, aanspreken zijn hiervan de belangrijkste ingrediënten.

Aandacht voor de klant dus.

Verder is het belangrijk dat men weet hoe een klant te benaderen die iets in zijn zak stopt.

Dit noemen wij het corrigeren van de klant met afwijkend gedrag. Met andere woorden de

klant corrigeert zichzelf.

Belangrijk hierbij is het besef dat de klant nog geen diefstal heeft gepleegd en dus als klant

kan worden benaderd.

De training bevat de volgende onderwerpen:

• Wat is derving

• Criminele/ niet criminele derving

• Is een winkeldief herkenbaar

• Preventie

• Ontmoedigen en corrigeren

• Emoties

• Rechten en plichten

• Verbale agressie

De training “winkeldiefstalpreventie” wordt gegeven voor max. 15 personen en duurt een

dagdeel (ochtend, middag of avond) of een gehele dag (dagdeel theoretisch, dagdeel

rollenspel)

bottom of page