Mike de Wolf Training & Coaching
Omgaan met criminaliteit en gedragsverandering
KLANTGERICHTHEID EN CONFLICTHANTERING
KLANTGERICHTHEID EN CONFLICTHANTERING
U en uw medewerkers zijn het visitekaartje van het bedrijf.
U hebt waarschijnlijk ook het moto “klant is koning” hoog in uw vaandel staan, maar wordt
de klant in uw onderneming wel zo behandeld? De klant verwacht dat uw medewerkers altijd tijd hebben voor hem/haar.
De praktijk ziet er vaak anders uit. Medewerkers hebben het te druk met andere
werkzaamheden en zien de klant als een “stoorzender”. Het is absoluut niet waar dat u de
klant altijd gelijk moet geven. Klantgericht werken betekent eigenlijk niet meer en niet
minder dan het zoeken naar een compromis dat voor zowel de klant als het bedrijf
winstgevend is.
Het is duidelijk dat een tevreden klant graag terug gaat naar de onderneming waar hij
behandeld wordt als koning. Deze ervaring zal hij doorvertellen aan zijn naaste omgeving.
Het doel van de training is u meer achtergrond te geven in hoe om te gaan met de klant.
Tevens krijgt u voldoende informatie om een conflict te voorkomen en hoe er mee om te
gaan mocht er een conflict ontstaan!
De volgende onderwerpen worden in de training behandeld:
• Wat is een klant
• Verwachtingspatroon van de klant
• Positieve aandacht
• Communicatie
• Emoties
• Gedrag beïnvloedt gedrag
• Wat te doen bij tegenwerkend gedrag
• Hoe om te gaan met verbale agressie
• Type personen.
De training “klantgericht werken en conflicthantering” wordt gegeven aan max. 15 personen
en duurt een dagdeel (ochtend, middag of avond) of een gehele dag (dagdeel theoretisch,
dagdeel rollenspel)